Kisah Petang itu di KIP Mart Segamat
Tue, 4 Sep 2012
Baru-baru ni aku dengan Dj Han lepak-lepak kat MakanSpot KIP Mart Segamat. Sambil minum-minum, tengok-tengok orang. Dalam pada tu kitorang ternampak seorang pengunjung ni yang sarat hamil. Daripada keadaannya menggambarkan yang beliau akan bersalin dalam masa terdekat. Tapi kami tak ada lah nak amik pot sangat, hehehe.

Lepak punya lepak, sembang punya sembang macam-macam topik. Tiba-tiba kedengaran siren ambulans! Dari tempat kami melepak, kelihatan sebuah ambulans meluru laju masuk ke dalam kawasan KIP Mart. Hampir kesemua pengunjung dan pelanggan yang ada di MakanSpot dan Nanyang Kopitiam ni gempar.

Dalam pada tu, terdengar desas desus, gossip yang mengatakan ada orang pengsan, ada yang nak bersalin dan macam-macam lagi. Aku ngan Dj Han terus meluru ke arah tempat ambulans itu berhenti dengan seribu satu persoalan.

Kelihatan di satu sudut orang ramai berpusu-pusu berkumpul seolah-olah ada sesuatu.Kami terus meredah kelompok tersebut untuk mengetahui apa yang berlaku.

Dengan penuh suspen kami cuba melepasi kelompok pengunjung yang berkumpul memenuhi lokasi kejadian berdekatan tandas sambil berharap tiada apa yang serius. Dan yang paling penting tiada sesiapa yang "ter"bersalin di situ.....

Fuhh, rupanya salah seorang daripada pekerja gerai minuman! Dia terjatuh di dalam tandas yang menyebabkan dia patah kaki! Kesian.


Inilah dia mangsa yang terpatah kakinya...Peace yo!


Begitulah kisah petang itu di KIP Mart Segamat.


Petugas hospital bersiap mengusung keluar mangsa untuk dibawa ke hospital


P/s: Malang tak berbau, berhati-hati walaupun di mana anda berada.
View Archives | Back to Top